ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 40 λεπτά

Οδηγίες:

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες, μια ομάδα κοριτσιών και μία αγοριών. Ζητούμε από τα κορίτσια να  φύγουν από το δωμάτιο.

Παρουσιάζουμε στα αγόρια την πιο κάτω προτεινόμενη ερώτηση και τις προτεινόμενες απαντήσεις. Οι τέσσερις γωνίες του δωματίου αντιπροσωπεύουν τις απαντήσεις έτσι ζητούμε από τα αγόρια να πάνε στην γωνιά που τους εκφράζει περισσότερο και μετά να πάνε πίσω στο κέντρο του δωματίου.

Στη συνέχεια καλούμε τα κορίτσια να ξαναέρθουν μέσα στο δωμάτιο και να διαβάσουν δυνατά την ερώτηση που κάναμε στα αγόρια και τις διάφορες απαντήσεις. Ζητούμε από τα κορίτσια να πάνε στην γωνία που νομίζουν ότι έχουν επιλέξει τα αγόρια και να εξηγήσουν γιατί έχουν επιλέξει την συγκεκριμένη γωνία.

Στη συνέχεια αντιστρέφουμε τους ρόλους και ζητούμε από τα αγόρια να φύγουν από το δωμάτιο. Αφού ολοκληρωθεί η άσκηση ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια.

 Προτεινόμενη ερώτηση για τα αγόρια:

Φεύγεις από το σπίτι μαζί με ένα κορίτσι και ξαφνικά ένας μεγάλος σκύλος έρχεται κατά πάνω σας. Εσύ φοβάσαι και τρέχεις μακριά. Αλλά όταν γυρίζεις πίσω, βλέπεις το κορίτσι να στέκεται και να χαϊδεύει τον σκύλο. Τι νομίζεις ότι σκέφτεται τώρα;

1. Τι δειλός – φοβάται ένα σκύλο.

2. Μπορώ να καταλάβω γιατί φοβήθηκε. Μπορεί να μην είναι εξοικειωμένος με τους σκύλους όπως είμαι εγώ.

3. Γιατί δεν έμεινε να με προστατέψει αφού νόμισε ότι ο σκύλος ήταν επικίνδυνος;

4. Μου άρεσε που δεν ένιωθε πως έπρεπε να φανεί «μάτσο» μπροστά μου.

 Προτεινόμενη ερώτηση για τα κορίτσια:

Είσαι στο σπίτι φορώντας αθλητικές φόρμες, χαλαρώνοντας. Δεν έχεις λούσει τα μαλλιά σου και δεν έχεις βάλει καθόλου μακιγιάζ στο πρόσωπό σου. Τότε ξαφνικά χτυπάει το κουδούνι, κρυφοκοιτάς και είναι το αγόρι σου.

1. Θα του ανοίξω την πόρτα, φυσικά. Αν με θέλει, θα πρέπει να με αποδεχτεί όπως είμαι.

2. Φοβάμαι ότι θα νομίσει ότι είμαι άσχημη, αλλά θα του ανοίξω την πόρτα όπως και να΄ χει και μετά θα προσποιηθώ ότι δεν τρέχει τίποτα.

3. Θα προσποιηθώ ότι δεν είμαι σπίτι και δεν θα του ανοίξω την πόρτα.

4. Θα του ανοίξω την πόρτα, αλλά μετά θα τρέξω στο μπάνιο και θα φτιαχτώ.

 

Πηγή: Προσαρμογή από: LAFA Stockholm Country AIDS Prevention Programme (2004). The Main Thread. Handbook on sexuality and personal relationships among young people.