Τίτλος Δραστηριότητας: «Διαφορετικότητα – Σεξουαλικός Προσανατολισμός»

Ομάδα στόχου: Μαθήτριες/τές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Διάρκεια: 80-90 λεπτά

Διδακτικός στόχος: Η δραστηριότητα αυτή έχει σχεδιαστεί για να μας δώσει την ευκαιρία να συζητήσουμε το γεγονός ότι κάποια άτομα είναι ομοφυλόφιλα (ελκύονται από ανθρώπους του ιδίου φύλου), άλλα ετεροφυλόφιλα (ελκύονται από άτομα διαφορετικού φύλου), άλλα αμφισεξουαλικά (ελκύονται από ανθρώπους όλων των φύλων).


Υλικά:

  • Χαρτονάκια με γραμμές
  • Στυλό και μολύβια

 Περιγραφή δραστηριότητας:

  1. Αρχικά εξηγούμε στα παιδιά ότι οι αναφορές που γίνονται στο σχολείο για τη σεξουαλικότητα συνήθως γίνονται υποθέτοντας ότι όλοι/ες στην τάξη είναι ετεροφυλόφιλοι/ες.
  2. Μοιράζουμε τα χαρτονάκια στα παιδιά και εξηγούμε πως ότι γράψουν στο χαρτόνι θα παραμείνει απόρρητο. Δεν είναι υποχρεωμένοι να δείξουν το χαρτί σε κανένα εκτός κι αν το θέλουν. Θα απαντήσουν κάποιες ερωτήσεις και θα έχουν μετά την ευκαιρία να συζητήσουν αναφορικά με τις ερωτήσεις. Θα συμμετάσχουν στη συζήτηση μόνο αν το θέλουν και μόνο σχετικά με το τί θέλουν οι ίδιοι/ες να συζητήσουν.
  3. Διαβάζουμε την κάθε ερώτηση δυνατά και ζητούμε από τα παιδιά να γράψουν τις απαντήσεις τους στα χαρτονάκια.
  4. Την ίδια ώρα, γράφουμε την ερώτηση στον πίνακα. Οι πρώτες τους σκέψεις συνήθως είναι οι καλύτερες, γιατί αντανακλούν τα πραγματικά τους συναισθήματα.

Ερωτήσεις:

  1. Ποιες είναι οι πρώτες τρεις λέξεις που σου έρχονται στο μυαλό όταν ακούς την λέξη «ομοφυλοφιλία»;
  2. Ποιες βασικές πληροφορίες έχεις λάβει σχετικά με την ομοφυλοφιλία ή τα ομοφυλόφιλα άτομα; Κατέγραψε μια πληροφορία.
  3. Ανάφερε ομοιότητες ανάμεσα σε ομοφυλόφιλα και ετερόφυλα άτομα;
  4. Ποιες είναι οι τρεις μεγαλύτερες ανησυχίες που θα είχες αν κάποιο άτομο πολύ κοντά σου, σού έλεγε ότι είναι ομοφυλόφιλο;
  5. Με ποιους τρόπους μπορούν να βρουν υποστήριξη άτομα που πιστεύουν ότι μπορεί να είναι ομοφυλόφιλα;

Στο τέλος ο πίνακας θα μοιάζει ως ακολούθως:

  1. Α. Τρεις λέξεις για την ομοφυλοφιλία.
  2. Β. Πληροφορίες που έλαβες σχετικά με την ομοφυλοφιλία.
  3. Γ. Ομοιότητες ομοφυλόφιλων και ετερόφυλων ατόμων.
  4. Δ. Ανησυχίες που θα είχες αν κάποιο άτομο σου έλεγε ότι είναι ομοφυλόφιλο.
  5. Ε. Τρόποι με τους οποίους ομοφυλόφιλα νέα άτομα μπορούν να βρουν υποστήριξη.

Προσαρμογή από: Sexuality Information and Education Council of the United States (SIECUS). (1998). Filling the Gaps Hard to Teach Topics in Sexuality Education. Νέα Υόρκη: SIECU

Επιμέλεια: Έλενα Σκαρπίδου, Πολύχρωμο Σχολείο (2018) https://rainbowschool.gr/