271bb387211716287febc0102283bd89

Με βάση την προσέγγιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων η Συμπεριληπτική Ολοκληρωμένη Σεξουαλική Εκπαίδευση (ΣΟΣΕ) προωθεί και υποστηρίζει την υπεράσπιση των καθολικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των παιδιών και των νεαρών ατόμων (UNESCO, 2018). Η παροχή ισότιμης πρόσβασης στη ΣΟΣΕ στα νεαρά άτομα προϋποθέτει το δικαίωμα τους για το υψηλότερο δυνατό επίπεδο υγείας καθώς επίσης και το δικαίωμα τους να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες που χρειάζονται προκειμένου να αυτοεξυπηρετούνται αποτελεσματικά.

Η εφαρμογή των ανθρώπινων δικαιωμάτων στη σεξουαλική υγεία και στη σεξουαλικότητα αποτελούν σεξουαλικά δικαιώματα. Τα σεξουαλικά δικαιώματα προστατεύουν τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων να εκφράζουν και να εκπληρώνουν τη σεξουαλικότητα τους, ενώ παράλληλα απολαμβάνουν τη σεξουαλική τους υγεία, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τα δικαιώματα και των άλλων συνάνθρωπων τους (WHO, 2015). Ειδικά για τα παιδιά που αποτελούν ιδιαίτερα ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, η γνώση των σεξουαλικών τους δικαιωμάτων για την προστασία τους καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους κρίνεται αναγκαία.

 44282947 2245567598998019 6298842235647557632 n

Η ΣΟΣΕ βασίζεται στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Η ΣΟΣΕ προάγει τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Η ΣΟΣΕ αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα

Η ΣΟΣΕ είναι απαραίτητη για την πραγματοποίηση άλλων ανθρωπίνων δικαιωμάτων

 

Επειδή οι λέξεις έχουν δύναμη, συγκεντρώσαμε εκείνες που ανταποκρίνονται στο σήμερα, αλλά και όσες πρέπει να αφήσουμε στο χθες. 5.3.2022

Ο κόσμος αλλάζει, η γλώσσα οφείλει να ακολουθεί. Πολλές λέξεις που παλιότερα χρησιμοποιούσαμε χωρίς ενοχή στο λεξιλόγιό μας είναι κακοποιητικές, υποτιμητικές και στιγματίζουν, δεν είναι ορθό να τις χρησιμοποιούμε. Απευθυνθήκαμε σε ειδικούς, ανθρώπους που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις αλλαγές, τι είναι επιτρεπτό και τι όχι, και φτιάξαμε ένα λεξικό της νέας καθημερινότητας με όσα πετάμε, όσα αλλάζουν και όσα επιτρέπεται να χρησιμοποιούμε αντ’ αυτών.

 

paula rego the maids 1987 aware women artists artistes femmes 1500x1324Όλα/-ες/-οι μας, σαν παιδιά, πήραμε το μήνυμα από το οικογενειακό και κοινωνικό μας περιβάλλον ότι δεν είμαστε εντάξει έτσι όπως είμαστε. Το μήνυμα αυτό, το λαμβάναμε είτε λεκτικά είτε ενεργειακά με διαφορετικούς τρόπους. Κάποια/-ες/-ους από εμάς μας αμέλησαν, μας παράτησαν ή μας έκαναν να αισθανθούμε ανεπιθύμητες/-οι.

Άλλες/-α/-ους μας κριτίκαραν, μας έθεσαν υψηλούς στόχους με αντάλλαγμα την αγάπη και μας χειραγώγησαν. Άλλες/-α/-ους πάλι, μας έπνιξαν κυριολεκτικά με την υπερπροστασία, στερώντας μας τη δυνατότητα να κάνουμε λάθη και να μάθουμε από αυτά.