Τα ζώα, ακόμη και τα πρωτεύοντα θηλαστικά έρχονται σε επαφή με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Η μόνη εξαίρεση είναι οι πυγμαίοι χιμπατζήδες του Κονγκό ή μπονόμπο με έχουν κατά 99% κοινά γενετικά χαρακτηριστικά με τον άνθρωπο. Οι αρσενικοί είναι το μοναδικό πρωτεύον θηλαστικό, μαζί με τον άνθρωπο, που δεν έχει χόνδρο του πέους να χρησιμεύει για στήριγμα. Και το μοναδικό ζεύγος ζώων που κάνει έρωτα αντικριστά. Αυτοί οι πίθηκοι συνηθίζουν να φιλούν στο στόμα με διείσδυση της γλώσσας και να τρίβουν τις γεννητικές ζώνες ο ένας του άλλου, ανά δύο ή περισσότεροι, με την κοιλιά ή με την πλάτη, με το χέρι ή με το στόμα, στο έδαφος, πάνω στα δέντρα, καθιστοί, ξαπλωμένοι ή όρθιοι. Η συνουσία κρατάει περίπου 15 δευτερόλεπτα. Το θηλυκό γίνεται γόνιμο γύρω στα 13 με 14. Το θηλυκό μπορεί να αρνηθεί να συνευρεθεί με ένα αρσενικό, μπορεί επίσης να παράσχει τις σεξουαλικές του υπηρεσίες ζητώντας ανταλλάγματα, για παράδειγμα τροφή. Η σεξουαλική δραστηριότητα ανάμεσα σε αδέλφια είναι πολύ σπάνια, όπως και ανάμεσα σε πατέρα και κόρη και ποτέ ανάμεσα σε μητέρα και γιο. Οι μπονόμπο ζουν σε κοινότητες πολλών αρσενικών και θηλυκών, τα αρσενικά μένουν όλη τους τη ζωή στην ομάδα που γεννήθηκαν, ενώ τα θηλυκά διασκορπίζονται κατά την εφηβεία, για να συναντήσουν άλλα αρσενικά που θα προφυλάξουν την περιοχή στην οποία θα ζήσουν μαζί με τα μικρά τους. Σχεδόν όλα είναι αμφιφυλόφιλα. Η σεξουαλικότητά τους καθώς και η κοινωνική οργάνωση των μπονόμπο, δεν έχει πολλές διαφορές με των πρώτων ανθρώπων, των οποίων η ιστορία αρχίζει 7.000.000 χρόνια πριν.

«Ο πολιτισμός μας έχει κτιστεί, γενικότερα, επάνω στις αναστολές των ενορμήσεων» (Freud).

Μελετώντας την ιστορία της ανθρώπινης σεξουαλικότητας - ένα ταξίδι που μπορεί να μας παρέχει απρόβλεπτα εναύσματα για σκέψη – διαθλαστικά, δίνονται στοιχεία για την κατανόηση της σημερινής κατάστασης.

Από τα πρώτα πράγματα που αντιλαμβανόμαστε μέσα απ’ αυτό το ταξίδι στο χρόνο, είναι ότι, από τη στιγμή που ο άνθρωπος εμφανίζεται στη γη, προσδιορίζεται από την αντιπαράθεση δύο αντιθέτων: αύξηση και αναπαραγωγή από τη μια πλευρά, καταστροφή και θάνατος από την άλλη. Η σεξουαλικότητα, χωρίς να έχει τόσο καθολικό χαρακτήρα, προσφέρει το τρίτο στοιχείο που στηρίζει το τρίποδο πάνω στο οποίο βασίζεται η εξέλιξη (γεγονός που κάνει τη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα ακόμη πιο ενδιαφέρουσα).

Σήμερα έχουμε αρχαιολογικά ευρήματα και στοιχεία για τη σεξουαλικότητα των ανθρώπων 5.000 χρόνια πριν, κυρίως για την περιοχή της Ευρασίας. Υπάρχουν στοιχεία για διάφορες πρακτικές, όπως είναι η πορνεία, η κτηνοβασία, ο σαδομαζοχισμός, η ομοφυλοφιλία, η παρενδυσία (ανδρική ή γυναικεία), η τρανσεξουαλικότητα, η αντισύλληψη και ιδέες περί φυλετικής καθαρότητας, του σεξ ως μέσο αναψυχής, αλλά και ως υπερβατική, πνευματική εμπειρία.

Ο πρωτόγονος άνθρωπος άλλες φορές είναι παιδί της φύσης (σε σπήλαιο της Σικελίας οι εγχάρακτες εικόνες δείχνουν δύο νεαρούς άνδρες σε περίπτυξη, ενώ γύρω τους χορεύουν άνδρες και γυναίκες), κι άλλοτε πάλι είναι συντηρητικός σε αποκλίνουσες συμπεριφορές (στη Σλοβακία έχει βρεθεί τριπλός τάφος νεαρών ατόμων της Εποχής των Παγετώνων όπου βρέθηκε ένας πάσσαλος διαπερνά την ηβική χώρα του ενός από τους δύο άντρες, ενώ κόκκινη ώχρα εντοπίστηκε ανάμεσα στους μηρούς της γυναίκας). Από την Εποχή των Παγετώνων έχουν βρεθεί επίσης, περίπου διακόσια αγαλματίδια γυναικών, oι «Αφροδίτες της Ευρώπης», που εικάζεται ότι απεικόνιζαν ιέρειες ή προγονικές θεές (ή μήπως αυτά τα αγαλματάκια ήταν το πρώτο τρισδιάστατο πορνογραφικό υλικό στον κόσμο;). Είναι φτιαγμένες από ορυκτά όπως στεατίτη, ασβεστίτη ή ασβεστόλιθο, αλλά και διάφορα άλλα υλικά όπως οστά, ελεφαντόδοντο ή πηλό.

 

13606933 1081539135259088 8584025239670926434 n

Η πιο φανερή και αξιοπρόσεκτη ομοιότητα των ιδεοληπτικών απαγορεύσεων, για την περίπτωση της νεύρωσης και του ταμπού, είναι ότι αυτές οι απαγορεύσεις είναι αναιτιολόγητες και αινιγματικές στην καταγωγή τους. Εμφανίστηκαν κάποια μέρα και από τότε διατηρήθηκαν στη βάση ενός ανίκητου φόβου. Μια εξωτερική απειλή τιμωρίας περιττεύει εδώ, αφού υπάρχει μια εσωτερική βεβαιότητα και πεποίθηση ότι η παράβασή τους θα επιφέρει αφόρητα κακά”. (S. Freud)

Καθώς το ανθρώπινο είδος πάσχει από ασίγαστη σεξουαλική δίψα και δεν έχει όπως τα άλλα ζώα περιόδους οργασμού και ανάπαυσης, τα πράγματα με το σεξ γίνονται πολύπλοκα. Η σεξουαλική ελευθερία γίνεται απειλή για την κοινωνική σταθερότητα και καθιερώνονται οι πρώτοι περιορισμοί. Για να μπορέσουμε να συνυπάρξουμε, αναγκαστήκαμε ως ανθρώπινο είδος να εφεύρουμε κανόνες οι οποίοι κατευθύνουν το σεξουαλικό ένστικτο και ταυτόχρονα προστατεύουν την κοινωνία από τις υπερβάσεις του. Έτσι σε κάθε κοινωνία δημιουργείται ένα σύνολο απαγορεύσεων και ταμπού, καθώς επίσης και διεγερτικών και προτροπών που αποσκοπούν στη ρύθμιση και τον έλεγχό του.

 

51dS2kPAbL. SX360 BO1204203200

 

Στη Λόρα – 

 

Στην προκαπιταλιστική κοινωνία της Ευρώπης, οι γυναίκες ήταν επιφορτισμένες τόσο με τη φροντίδα της γης όσο και του σπιτιού και της οικογένειας. Όμως, οι οικιακές εργασίες γίνονταν συλλογικά και έτσι, δεν συνεπάγονταν διαφορετικές κοινωνικές σχέσεις και απομόνωση στο σπίτι. Ο καταμερισμός εργασίας δεν απομόνωνε τις γυναίκες αλλά τις ένωνε- οι γυναίκες ανέπτυσσαν γνώσεις και αλληλεγγύη.[i] Η βίαιη αρπαγή των κοινών γαιών από τις κοινότητες, για να γίνουν ιδιοκτησία της νεοαναδυόμενης αστικής τάξης, θα ωθούσε τον ξεριζωμό των ανθρώπων από την ύπαιθρο μην έχοντας κανέναν πόρο για να επιβιώσουν και τίποτα να πουλήσουν παρά μόνο την εργατική τους δύναμη. Ήταν τότε που η οικιακή εργασία σταμάτησε να θεωρείται πραγματική εργασία.