13606933 1081539135259088 8584025239670926434 n

Η πιο φανερή και αξιοπρόσεκτη ομοιότητα των ιδεοληπτικών απαγορεύσεων, για την περίπτωση της νεύρωσης και του ταμπού, είναι ότι αυτές οι απαγορεύσεις είναι αναιτιολόγητες και αινιγματικές στην καταγωγή τους. Εμφανίστηκαν κάποια μέρα και από τότε διατηρήθηκαν στη βάση ενός ανίκητου φόβου. Μια εξωτερική απειλή τιμωρίας περιττεύει εδώ, αφού υπάρχει μια εσωτερική βεβαιότητα και πεποίθηση ότι η παράβασή τους θα επιφέρει αφόρητα κακά”. (S. Freud)

Καθώς το ανθρώπινο είδος πάσχει από ασίγαστη σεξουαλική δίψα και δεν έχει όπως τα άλλα ζώα περιόδους οργασμού και ανάπαυσης, τα πράγματα με το σεξ γίνονται πολύπλοκα. Η σεξουαλική ελευθερία γίνεται απειλή για την κοινωνική σταθερότητα και καθιερώνονται οι πρώτοι περιορισμοί. Για να μπορέσουμε να συνυπάρξουμε, αναγκαστήκαμε ως ανθρώπινο είδος να εφεύρουμε κανόνες οι οποίοι κατευθύνουν το σεξουαλικό ένστικτο και ταυτόχρονα προστατεύουν την κοινωνία από τις υπερβάσεις του. Έτσι σε κάθε κοινωνία δημιουργείται ένα σύνολο απαγορεύσεων και ταμπού, καθώς επίσης και διεγερτικών και προτροπών που αποσκοπούν στη ρύθμιση και τον έλεγχό του.

 

51dS2kPAbL. SX360 BO1204203200

 

Στη Λόρα – 

 

Στην προκαπιταλιστική κοινωνία της Ευρώπης, οι γυναίκες ήταν επιφορτισμένες τόσο με τη φροντίδα της γης όσο και του σπιτιού και της οικογένειας. Όμως, οι οικιακές εργασίες γίνονταν συλλογικά και έτσι, δεν συνεπάγονταν διαφορετικές κοινωνικές σχέσεις και απομόνωση στο σπίτι. Ο καταμερισμός εργασίας δεν απομόνωνε τις γυναίκες αλλά τις ένωνε- οι γυναίκες ανέπτυσσαν γνώσεις και αλληλεγγύη.[i] Η βίαιη αρπαγή των κοινών γαιών από τις κοινότητες, για να γίνουν ιδιοκτησία της νεοαναδυόμενης αστικής τάξης, θα ωθούσε τον ξεριζωμό των ανθρώπων από την ύπαιθρο μην έχοντας κανέναν πόρο για να επιβιώσουν και τίποτα να πουλήσουν παρά μόνο την εργατική τους δύναμη. Ήταν τότε που η οικιακή εργασία σταμάτησε να θεωρείται πραγματική εργασία.

Σελίδα 4 από 4